rastlös

Den där rastlösheten som smyger runt innanför huden på mig är bitterljuv, det går inte sitta still och jag har sån abstinens för att gå och jobba men får bita ihop mina små käkben som en tjurig hundvalp.
Smärtar till och från i axeln, men skulle jag börja jobba så skulle jag säkerligen sitta här och beklaga mig om en vecka igen att nu jävlar kan jag inte sova igen, så som den oskyldiga lilla pojk jag är så lyder jag doktorn blint i denna frågan.
Ta det lugnt micke! Det är inte enkelt och nu när man vet det är fredagkväll så börjar det sjuda lite lätt i botten av min kropp som säger åt mig att något är fel, du borde ta dig samman och fixa frisyren, uniformen och åka och jobba.

Det är ren och skär tortyr att känna sig inlåst i sitt eget liv, vara pigg i huvudet men inte i kroppen! Är det så det kommer kännas när man blir 83 och bryter lårbenshalsen för 3:e gången för att man envist skall byta den där glödlampan som gick.
Är det så man kommer känna när ledvärken sätter in och man skriker efter droger för att ens kunna resa sig!
Först och främst hoppas jag att värken i axeln inte berövar mig min ungdom så att man blir gammal och bitter långt innan man fyllt 30. hemska tanke.


Jag har ställt frågan lite sporadiskt runt omkring i några kompisgäng att dem ska hjälpa mig hitta en dejt, och jag trodde nog att det skulle gå litet bättre med min charmiga promotion igår. Men ack än en gång så felade även en felfri människa som jag.
Jag är otroligt rädd att jag måste sänka mina krav en aning, då jag siktat att på 2:42 som Stefan holm, men jag får nog erkänna att jag lagt ribban lite väl högt och nu när Prinsessan Madeleine inte verkar vara disponibel längre så blir det nog så att jag lägger ribban en bra bit under.
Men alla ni kvinnor på andrahandssorteringen, ni får vänta ett bra tag till för det kommer dröja till den dagen då jag blir så desperat att jag tar vad som helst. sanna mina ord.
Även dom kvinnorna som tror sig vara så mycket mognare och häftigare än vad dem är och tycker det är tufft att gå och dansa discodans med käkbenet frenetiskt tuggande på ett stimorol från gårdagen går också fetbort!


Hur svårt kan det vara att hitta en rekorderlig, hederlig och ljuvlig kvinna?
Det är ju inget svårt att hitta idiotiska discobrudar eller andrahandskontrakt och leftovers.




Kommentarer
Postat av: Anonym

tack då

2009-05-01 @ 23:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0