ordets betydelse.

Det är märkligt hur vissa ord kan förändras och ha olika betydelse efter tidens gång!
Det ordet jag tänker på just nu är ordet  Biff.
I Magnus Ugglas låt som framhäver han en kvinna som en biff, och enligt hans utsago så är biff någon brud utöver det vanliga och väldans vacker likt en fotomodell.

Det kanske bara är jag som får kvälmningar och pollenallergi när jag ser en kvinna och kallar henne för en biff?
En biff är och förblir något man kan äta men om man ska sätta biff i sammanhang med en kvinna så är det knappast fotomodell som är det första som sveper in i hjärnbalken på mig.
En kvinnlig biff för mig är någon som haft lite oflyt med kalorier och är ganska bastant likt en liten kubik, lika lång som bred med andra ord.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0