Hemligheter

Det är egentligen ingen hemlighet att jag är en man som är fruktansvärt svag för musik, särskilt vissa lyriker, poeter och bara allmänt bra personer på sin sak.
Men det finns inte sådär värst jättemånga låtar som får mig att luta mig tillbaka och blunda i ett totalt mörker och bara låta musiken finnas.. Det är såna låtar som upplevs, inte såna man lyssnar på!  När en låt ger mig gåshud och en känsla som får mig att tappa både tid och rum.
Några av låtarna som jag håller högst här i världen är även någonstans mellan 8 och 10 minuter långa, det är något speciellt med långa låtar.
3 helt underbara mastodont låtar som får min själ att gå i gungning är:

  1. Bruce Springsteen - Drive All night
  2. Guns and Roses - November RAin
  3. Ulf lundell - Isabella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0