Fel på synen?

Jag skäms lite över min syn, även om att jag hade full pott på syntestet jag gjorde för någon månad sen så kan man ju börja undra på varför jag inte längre kan se skillnad på en häst eller en älg.
Månne det vara dem där små vita pillerna man tuggar i sig för att ta död på inflammationen i axeln.

Det hela började med att jag kom körandes hem och när jag precis viker av in mot huset så ser jag något stort neråt åkern och tänker direkt!
- " Jisses, det är ju som att vara älgsafari"

Men sen ju mer jag tittar desto mer blir jag osäker på vad det är jag egentligen ser! Är det älgar eller är det hästar?
Det skall tilläggas att skymningen sakta men säkert började ta fart och älghästen stod en bra bit bort vid skogsbrynet.

Det som jag är mest rädd för att vi har fått ner ett gäng kamelont älgar ner till småland, direktimporterade från norrland.
Det som skrämmer mig är ju det att jag inte kan se skillnad på 2 djur, snart blandar jag vill ihop gäss och kalkoner, eller möss och råttor.

Idag gjorde jag lite närmre efterforskningar vid brottsplatsen och kom ganska enkelt fram till att det var 2 härliga och stora älgar jag såg igår! Av vilket kön det var förtäljer inte forskningen dock.
Mitt höga IQ och min slutledningsförmåga kom fram till att det måste varit älgar med tanke på att det inte fanns något staket eller någon form av inhägnad runt åkern,
Så vitt jag vet så finns det inga vildhästar i min del av världen, men fastän det är svårt att tro så har även jag haft fel förrut.

-m



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0