Det är så här en söndag ska avnjutas

Snart har även denna transportsträcka från söndag till måndag kommit till sitt slut, och den kommer avslutas med pompa och ståt! Milkshake och en film på det i soffan.
Hela denna söndagen började med att jag vaknade och kände mig allmänt helt förstörd och bakfull, men det vore knepigt om jag vore bakfull med tanke på att jag inte har druckit alkohol på en månad nästan.
Så från ett horisontalt läge till ett annat, från sängen till soffan!

Jag kände mig så där lite lagom nostalgisk där framför tv-apparaten så jag slängde igång lite gammal hederlig tecknad film, allt för få lite inspiration men inspirationen som träffade mig va ganska föga ointressant då jag slocknade på nästan momangen.
Där i all min frånvarohet så piper det till i min underbart vackra och icke så hitech lånetelefon (andra telefonen kollapsade) och mellan några sms som jag inte tror kom fram, så det finns säkert någon människa i detta avlånga land som väntar på ett sms från mig som inte kommer dyka upp, det har blivit kapat på vägen är jag rädd för.
Helt plötsligt ringer telefonen och man kunde nästan tro det va panik i andra änden, det va någon sorts panik men det va bara lite pizzapanik! Söndagspizzan skulle förtäras, Babteasern ringde och behöver sin dos av söndagspizza, så varför inte tänkte jag!
Så i gemensamt följe drog vi bort till Jihad Pizza Master och beställde lite pizzor, det går knappt ringa gamle jihad för antingen är han dålig på språket eller så vet han inte skillnad på bearnaisesås och tomat.

Lite coca cola på pizzan och rätt som det va bar det iväg fortare än kvickt in till den där obligatoriska tvåvarvsturen runt växjösjön på inlines! Utan att överdriva var det både sjukt segt och åka inlines idag, pinsamt av den enkla anledningen att jag inte va propert klädd för en tur runt sjön utan hade en sliten gammal tshirt där det står namnet på min barndomsby på och mitt ljuvliga namn på ryggen.
Det kändes lite som här kommer micke så akta er för h-vete.
För tredje gången denna veckan så stod jag i en affär och skulle köpa bröd, för 3:e gången denna veckan så kommer jag även ihåg att ta med mig brödet till kassan men lik förbannad så glömde jag att jag köpa batterier fastän jag hade gjort en sån där ramsa på alla saker jag skulle köpa! Men ICKE, det fungerade inte sådär värst jättebra för min del.
Det blev bröd men inga batterier och jag vet inte vart ifrån den där chokladkakan som jag har lovat mig själv att inte äta upp kom från.

NÄr jag började skriva det här inlägget så täntke jag att det skulle bli ett långt härligt sådant, men av någon anledning så rann även denna tiden ut i sanden å jag har lite brådis.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0