är mitt sockerberoende borta!

Jag har precis varit och åkt lite inlines, spelat lite innebandy på väldigt låg basis för att se om axeln höll, tyvärr måste jag nog säga att den höll inte hela vägen så det blir nog ingen match på tisdag för min del, hur mycket jag än vill hoppa in i det där röda stället igen och bli så där lagom nervös som man blir vid matchstart men som sedermera alltid lugnar ner sig i takt med att första svettdroppen lämnar min panna.

Men det som roar mig mest är att efter jag har tränat innebandy så brukar jag alltid få ett sånt enormt sockersug, ett sug efter coca cola!
Så varför inte stanna till vid hemköp och inhandla lite av denna sockertäta dryck och en liten chokladbit på det!
Halvvägs genom den aluminumklädda burken så känner jag liksom, nej detta va faktiskt inte så himla gott som jag trodde och kände att jag kanske lika väl kunde slänga resten istället för att lägga resten på magen.


Jag trodde jag hade tappat all kondition sen jag senast snörade på mig löparskorna, då kändes vareviga löpsteg som sätta foten på den där tjockmattan man alltid körde "höga knän" i på mellanstadiet!
Men idag kändes det faktiskt som att benen styrdes åt rätt håll och farten liksom bara kom av farten.
Är det att jag hade 1 mils inlines åkning som uppvärmning som gjorde att jag fick upp farten!

Men den där chokladbiten jag köpte, den får nog ligga och svetta till sig och vänta tills ett bättre tillfälle, varför tvinga i sig världens godaste godis om man inte behöver!  Den är nog slut innan klockan slår midnatt och askungen förvandlas från prinsessa till huspiga.
Men vad vet jag, i morgon har vi svaret om jag åt upp den eller inte..

-m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0