Äntligen,

Idag är jag tillbaka till verkligheten, dags att börja jobba igen med pompa och ståt!
Helgen som varit har väl inte varit speciellt händelserik mer än att jag satt som den sadist som jag är när mina vänner pepprade varandra fulla med färgbollar och skrek ut sin smärta och stoltserade stolt upp sina nya blåmärken efter varje spelomgång!

Vad passar bättre efter en lång dag i skogen om inte en flottig pizza som dryper av både fett och ånger.
Det blev en liten pinsam och tilltrasslad situation där på pizzabageriet då till min stora förfäran ser att samtliga deltagare inte har tryckt i sig hela sin pizza med samma förtjusning som jag.
Så vem går inte och gör bort sig och frågar om man kan få en kartong! Egentligen va det mest för att ingen trodde jag vågade, men den där pizzan smakade som guld mot mina smaklökar när jag vaknade upp i söndags.
Dessvärre fick jag vänligt dela med mig av hälften av min pizzaskatt!

Det tar emot att säga det, men gratis är gott!

Av någon outgrundlig anledning så kände jag mig fruktansvärt bakfull i söndags, utan att ens druckit något som ens kan innehålla spår av alkohol.

Det är inte ofta man säger det men idag är jag glad för det är måndag, solen skiner och jag har precis varit ute på en långpromenad och sakta men säkert löst livets stora gåtor.

-m


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0