hösten kommer snart,

Lika snabbt som en väderomställning i april, lika snabbt kommer hösten som  en projektil!
Jag vill inte påstå att hösten har kommit, jag vill inte påstå att det är grått och trist, men alla som har hängt med några år vet att den kommer lika säkert som att det kommer en dålig hypad hollywoodaction på bioduken med jämna mellanrum.

Alltid när hösten kommer (och då menar jag alltid) så kommer även denna sjuhelvetes förkylning från underjorden och sveper in och lämnar egentligen aldrig mig förrän solen tittar fram någon gång i mars och säger hej!
Kontentan eller summan av kardemumman som man så fint kan säga är att jag är så sjukt trött på höst/vinter för det är en lång lång transportsträcka med rinnande näsa och målet är egentligen bara att man blir ett år äldre och man blir ju inte direkt fagrare med åren.

jag säger bara halleluja och nu ska jag klämma ut det sista av den här sommaren, så den är värd att minnas..

-m


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0